Få dine produkter til at fremstå professionelle med produktfotografi

okt - 05 2016 | By

Din kundes første møde med det produkt, du sælger, er i mange tilfælde et fotografi i et magasin eller på din hjemmeside. I løbet af et øjeblik beslutter kunden, om produktet er værd at se nærmere på. I dag bombarderes vi alle hver dag med reklamer, magasiner og internetannoncer. Vil du sikre dig, at det er lige præcis dit produkt, kunden hæfter sig ved, så bør du få en dygtig og erfaren fotograf i København til at tage de helt rigtige fotos af dit produkt.

Produktfotograf

Et godt billede fanger kundens opmærksomhed

I en tempofyldt hverdag fyldt med muligheder har du kun et splitsekund til at fange din kundes opmærksomhed. Du kender det sikkert selv – i en annonce, hvor der både er billede og tekst, er det billedet, opmærksomheden bliver draget af. Først når opmærksomheden er fanget, læser du den medfølgende tekst. Din kunde reagerer på samme måde. For at være konkurrencedygtig på et stort og bredt marked, må du altså benytte dig at flotte, æstetiske og opmærksomhedsskabende fotografier, når du skal sælge dit produkt.

Det professionelle look

Med opmærksomhedsskabende menes ikke brugen af hele farvepaletten, glimmer og blå blink. Det er nemlig vigtigt, at dine billeder har et professionelt og seriøst udtryk. Tænk på det således: Produktfotografierne bør afspejle din virksomhed. I vil med overvejende sandsynlighed gerne opfattes som en kompetent og professionel virksomhed, og da produktfotos ofte er kundens første møde med virksomheden, skal de afspejle jer på bedste måde. Kig dig omkring – der er mange amatøragtige produktfotos på markedet. Sørg for at adskille jer fra andre virksomheder ved at bruge flotte, æstetiske fotos.

Den professionelle fotograf

Når du er på udkig efter en dygtig produktfotograf i København, så kig på nogle eksempler på fotografens tidligere arbejde. Fortæl fotografen, hvem I er som virksomhed og hvilket indtryk, I gerne vil gøre på jeres kunde. Der er uendeligt mange muligheder for, hvordan jeres produktfotos kan tages. Alt fra lyssætning, baggrund og vinkel er fotografen ekspert i. Når billederne er taget, kan fotografen også foretage den efterbehandling, som er så vigtig – det er ofte detaljerne, der virkelig gør forskellen.

Når kunden i de vigtige øjeblikke skal beslutte sig for, om det er jer, han eller hun vil handle med, kan I med flotte produktfotos øge sandsynligheden for, at det er netop jer, kunden vælger. Derfor bør I altid benytte jer af en dygtig produktfotograf.

Frandsen Fotografi ApS
Klerkegade 19, 1. Th
1308 København K
Tlf. 27 20 27 06