Firmafester skal være en succes

feb - 03 2017 | By

Firmafest

 

I de fleste virksomheder er der ihvertfald to obligatoriske firmafester om året, julefrokosten og sommerfesten. I det tilfælde har i ofte behov for at leje et selskabslokale og planlægge en hel masse.

 

Hvis der skal være underholdning skal du sørge for at booke dette i rigtig god tid således, at der er massere af tid til sparring og planlægning med entertaineren, bandet eller hvad i nu ønsker. Det kommer selvfølgelig an på hvor stor din virksomhed er, men der ligger en masse planlæg bag en firmafest. Når nu du bruger en masse ressourcer, både økonomisk men også tidsmæssigt, så ville det være ærgeligt hvis festen ikke bliver en succes.

 

Dine medarbejdere glæder sig helt sikkert til, at i kan få lov til at være sociale, det styrker samarbejdet en hel del på arbejdspladsen, at folk har det godt sammen. Dette gælder selvfølgelig både socialt lige såvel som på det professionelle plan.

 

Planlægningen – Det vigtigste element

Som skrevet koster det en del penge at afholde en firmafest, beløbet afhænger selvfølgelig af hvad du ønsker og forventer af festen og stedet det afholdes, men det kræver også mange timer til planlægningen. Hvis du har et mindre håndværkerfirma hvor medarbejderne ikke forventer meget mere end god mad, hyggelige timer og massere af drikkevarer, så kan du slappe mere af, men hvis du derimod har en større virksomhed med 100+ medarbejdere, så kræver lidt mere planlægning, større selskabslokaler, måske i Birkerød, og et større budget.
Der er her lavet en lille step by step guide til at hjælpe dig på vej med planlægningen.

  • Find dit budget – Først og fremmest skal du finde ud af hvor mange penge du har til rådighed til afholdelsen af festen. Når du har fundet ud af det er det langt nemmere at skabe overblik fra starten samt, at overholde budgettet. Du skal samtidig huske at notere hver gang du har brugt penge til arrangementet.  

  • Ønsker du live underholdning? – Du skal gøre op med dig selv om der “bare” skal være et musikanlæg der står og spiller hele aftenen, om du ønsker livemusik eller sågar en komiker eller lignende, som kommer og giver et godt indslag.

  • Temafest? – Hvis du ønsker at køre med et bestemt tema til festen, så skal du skynde dig at reklamere dette ud til dine medarbejdere, temafester kræver nemlig ofte også en smule planlægning fra medarbejdernes side. Dernæst skal du huske at sørge for, at gennemføre temaet til punkt og prikke, ellers kan temaet falde til jorden. Husk pynt, musik, drinks og mad skal holde sig nogenlunde indenfor temaets rammer.

 

  •  Selskabslokaler – Dernæst skal du finde et passende festlokale. Med passende menes der, at lokalet skal passe til det antal mennesker i er og have de faciliteter i har behov for. Samtidig skal belliggenheden på lokalet også være optimal for alle medarbejdere. Det nytter ikke noget at booke selskabslokaler i Nordsjælland hvis virksomheden til dagligt ligger i Midtjylland.

 

 

Kun Kant Aps
Magnolievangen 92
3450 Allerød
70 88 49 30